דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 שלבים לסגירת חובות 

מאת    [ 30/12/2009 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 8891 פעמים ]

חייבים כסף לבנק? חייבים כסף לחברים, כסף למשפחה? חשוב למפות את החובות כדי לדעת איזה סדר עדיפויות לתכנן בתהליך החזרת החובות והשלמת המטרה של כיסוי חובות. הנה כמה רעיונות:

1. בררו בדיוק מה הריבית החודשית שלכם על המינוס, מה הריבית על ההלוואות שלכם ואם ישנם פיגורים בתשלומי הלוואות - מה הריבית על הפיגורים? לקיחת הלוואה נוספת כדי לכסות חובות עלולה להסתיים ביצירת בעיה חדשה, חוב כספי נוסף. אם הגעתם להסדר נוח של פריסת החוב, החזר חודשי נמוך יותר למשל, הדבר עשוי להקל גם על סגירת החוב. אם אתם לוקחים הלוואה בתנאים משתלמים יותר כדי להחזיר חוב או לסגור מינוס, וודאו כי בדיוק לשם יילך סכום כסף זה, ואל תפזרו אותו על משהו אחר.

2. אם יש לכם חובות כספיים בכמה מוקדים, למשל: חוב אחד בכרטיס אשראי וחוב אחר לבנק או חובות במספר חשבונות בנק, סכמו את כולם. אל תגיעו להסדר עם מוקד אחד בטרם שיקללתם את כל סכום החוב שלכם וביררתם בדיוק כמה כסף אתם חייבים. רק סיכום כזה יעזור לכם לתכנן תוכנית לסגירת חובות. כמה כסף אתם מכניסים בחודש? כמה מתוך סכום כסף זה אתם יכולים להקדיש לצימצום חובות, לאחר שהורדתם את הוצאות המחייה שלכם? חשבו על בסיס סכום כסף זה, תוך כמה שנים תצליחו לסגור את החוב כולו. כך תדעו, למשל, לאיזה סכום חודשי עליכם לפרוס מחדש הלוואה מסוימת, כי תדעו באיזה סכום אתם יכולים לעמוד. אל תקחו התחייבות להחזיר סכום חודשי גבוה מכפי יכולתכם, כי תחזרו לנקודת ההתחלה מהר מאוד.

3. לחתוך, לחתוך. אם חישבתם כי אתם מסוגלים להחזיר X כסף בחודש, חשבו וחישבו שנית. חישבו מחדש על כל ההוצאות שלכם, מה שלא הכרחי נתקו ובטלו, מה שהכרחי צמצמו: שכר דירה, מכונית, דלק, מנויים, קניות, חשבונות: חשמל, טלפון ועוד. ראו: איך לחסוך דלק, איך לחסוך בקניות בסופרמרקט, איך לחסוך כסף על חשבון טלפון, איך לחסוך כסף על חשבון חשמל ועוד שיטות בכל סעיפי התקציב המשפחתי איך לחסוך כסף.

4. עיברו להשתמש במזומן כמה שיותר. החליטו על סכום שבועי והוציאו כסף מזומן מדי שבוע שאיתו תתנהלו. שימו בצד כסף לקניות בסופר, לדלק ואף למותרות. הקציבו כל סעיף ודעו מראש בדיוק כמה כסף אתם צריכים להוציא כל שבוע.

5. אם יש לכם חובות בכרטיסי אשראי חיצוניים - צאו מההרגל לשלם כל חודש רק את סכום ההחזר המינימלי. הריביות על חובות בכרטיסים הללו עצומות! נסו להכפיל את סכום ההחזר החודשי ותחסכו הון בשנה, כמו כן תקצרו את משך החזרת החוב ביותר מחצי.

קראו על השלבים הבאים בסגירת החובות שלכם כמה שיותר מהר: איך לצאת מחובות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב